Zašto je WordPress toliko popularan? Za početak, WordPress i ovaj članak imaju nešto zajedničko što svi vole: free su. Naravno, ne postoji nešto što se zove besplatni ručak. Preleti sljedeće retke i saznaj što ti sve treba.
Ako je WordPress free, što točno plaćam?
Kada kažem da je WordPress besplatan, govorim o softwareu. Ako želiš web stranicu, uz platformu na kojoj ona ponosno stoji, trebat ćeš domenu i hosting. Kada (za)kupuješ domenu, plaćaš naziv. To radiš kod registrara domena.
S druge strane, hosting je virtualni prostor na kojemu je tvoja web stranica smještena. Taj prostor ti daje hosting provider. Ovo sveto trojstvo mora biti povezano, kako bi sve radilo k’o po špagi.
Besplatnu .hr domenu kao pravna osoba možeš registrirati preko CARNeta, ali ona mora imati identičan puni ili skraćeni naziv onom iz sudskog ili obrtnog registra.
S druge strane, postoje kul hosting provideri. Čak i domaći. Preko njih možeš kupiti domenu i hosting. Ako te to sve skupa zbunjuje ili ti predstavlja problem, nemaš brige – mi nudimo tu opciju uz naše održavanje u paketu.
Tko nema web, nešto s njim „ne štima“
Bit ću brutalno iskren – moraš imati web, ako želiš da tvoj posao raste. Tvoja internet kuća govori o tome koliko si profesionalan i što možeš ponuditi svijetu. Nemoj me krivo shvatiti. Ne moraš imati konzervativni web da bi to pokazao, ali zapitaj se jesu li izgovori poput: “Ali ja nisam tehnički potkovan.”, “Ne kužim ja to.”, “Skupe su.” ili “Ja radim na preporuke.” stvarno dovoljno dobri?
Jedna od najvećih ironija je što ja nemam svoju web stranicu, iako ih izrađujem. Skužio sam u 5 godina da nikada nemam dovoljno vremena da ju samostalno ažuriram. Znači li to da sam lijen? Apsolutno da. Znači li to da sam izgubio hrpu potencijalnih klijenata radi te lijenosti? Nažalost da.
Zabluda zvana društvene mreže
Ako mislite da su Vam društvene mreže dovoljne za prisutnost na webu, mislite krivo. Čak 94% Hrvata koristi internet pretraživače kako bi pronašli informacije na internetu, a prema rezultatima istraživanja sa Cro Commerce konferencije najbitnije im je povjerenje prije kupnje. Zapamtite, ako nisi na prvoj stranici Googla, ne postojiš. Ako nisi uopće na Googlu, postojiš još manje. Kako ti kvalitetna web stranica može olakšati poslovanje te, još važnije, rješiti probleme nepostojanja?
Zapamti, ako nisi na prvoj stranici Googlea, ne postojiš. Ako nisi uopće na Googleu, postojiš još manje. Kako ti kvalitetna web stranica može olakšati poslovanje te, još važnije, riješiti probleme nepostojanja? Evo ti 5 dobrih argumenata, a ti još bolje razmisli o njima.

1. Jednostavnom WordPress stranicom možeš brzo doći do novih klijenata
Pazi sad: Internet je velik. Mislim stvarno ogroman (i stalno raste). Prema nekim procjenama broj web stranica je odavno premašio 2 milijarde, iako je aktivnih samo oko 400 milijuna. Imao si hrabrosti postati poduzetnik. Jedan si od 4 milijuna Hrvata, koji imaju san stvoriti nešto svoje. Zašto i ti nisi dio internet kolača? Zašto ne bi osvojio svijet?
Ako nemaš iskustva oko izrade, nije bed, cimni nas (ili se javi putem kontakt forme) jer uz super web ćeš dobiti još hrpu naših usluga koje će te pogurati naprijed.
Zapamti: konkurencija je budna i kada ti spavaš. Sada si misliš: „Je, je. Ljudi nikad ne spavaju.“ Krivo razmišljaš. Samo zato što se ti ne usudiš biti online, to ne mora biti slučaj kod njih. Veliki je plus toga što je web stranica budna za tebe od 0 do 24, 365 dana u godini. Naravno, ako imaš dobro održavanje.
2. Tvoj business dobiva instant kredibilitet
Ajmo iskreno. Zapitaj se vjeruješ li firmi koja nema svoj web? Ja znam da ne vjerujem. Kada napraviš web stranicu, na njoj možeš navesti svoje reference, pohvaliti se prethodnim projektima, jasno istaknuti usluge koje nudiš ili proizvode koje prodaješ.
Tako svojim potencijalnim klijentima možeš pokazati da postoje već ljudi koji su s tobom radili i zadovoljni su. Ako tek startaš i tvoj posao je još uvijek više ideja, možeš im ju približiti, objasniti i ući u detalje.
Zapamti, prvi dojam je važan. Pruži ekipi najbolje iskustvo i iskreno vjerujem da će ti se zbog toga uvijek vraćati.
3. Web stranice ti štede vrijeme
Znam da malo tko o tome zapravo razmišlja, ali pazi sad ovo. Uštedjet ćeš sate i sate, ako tvoji klijenti prije nego što te nazovu pogledaju što nudiš na webu. Najbolje je što ne moraš niti provoditi cijeli dan uz telefon.
Sve više ljudi odgađa pozive iz puke neugode. Nekako smo počeli preferirati dopisivanje. Zato nam i privatno WhatsApp gori, a tu i tamo te netko od frendova nazove. Sigurni smo da se količina poruka koje svakodnevno dobiješ ne može uopće usporediti s brojem poziva. Nije li tako? Ništa drugačije nije niti s webom.
Jednostavna kontakt forma putem koje ti potencijalni klijenti mogu postaviti pitanje, a ti im odgovoriš putem svog maila čim sjedneš za komp ili još bolje dok si na pivi s ekipom (ok, kada to ponovno postane opcija).
4. Web stranice ti pružaju sigurnost
Prije ili poslije, netko će reći da smo tvrdili nešto što nismo. Pružajući svojim klijentima potpune informacije na webu postajemo transparentni. Svatko vrlo lako može doći do informacija i smanjujemo rizik šuma u komunikaciji.
Ako si još uz to i introvert, web stranica ti pruža siguran hod u zoni komfora bez horora komunikacije licem u lice.
5. Dopuštaju ti kontrolu vlastitog brenda
Zamisli svoj web kao prazno platno na kojemu možeš stvoriti novu sliku sebe. Ta slika može biti bilo koje boje, oblika ili konstrukcije, ali pliz – daj nam priliku da te savjetujemo, mi to radimo svaki dan. Zamisli da u istom kvartu postoje još 3 osobe koje izgledaju, pričaju i misle isto kao ti. To se često događa s brendovima. Ne razlikuju se i ne ističu po ničemu od konkurencije. Zato ponekad uvaži savjet, koji zna biti zlata vrijedan.
WordPress kao platforma ti omogućava da se klijentima (koje ti od srca želim) predstaviš na način na koji želiš. Najbolje od svega je to što ga je lako koristiti. Kada mi završimo svoj dio posla, ostavljamo ti super upute uz koje ćeš u tren oka poloviti kako ažurirati sadržaj (čak i ako ti je prvi put).
Koje su još prednosti koje mi WordPress nudi?
E sad, budući da smo full dobra marketinška agencija, koliko smo dobri i u duši, nudimo ti još par savjeta. SEO, iliti Search Engine Optimization, odličan je način da imaš cost effective marketing.
Kada se primimo izrade tvoje velebne web stranice, možeš nas pitati i da optimiziramo tvoje ključne riječi za tražilicu. Iskopat ćemo riječi koje tvoji klijenti guglaju i tako privući ekipu da prilikom pretrage dođe na tvoj web. Uz to što ti donosimo te euriće koje drski poduzetnici kradu od države, pazi sad, ti ne moraš ništa raditi već samo gledati kako klijenti dolaze. Super je i to što možemo raditi konstantni SEO za tvoje usluge kako rasteš. Tako da si uvijek korak s konkurencijom.
Još jedna od super fora koju WordPress nudi je responzivnost. Sjećaš se onih užasnih stranica koje su bile aktualne prije nekih 10 godina. Znaš one, kakve država i dalje izrađuje tvojim poreznim novcem? E baš te! Vidiš s našim webovima toga nema, jer radimo nešto što se zove responzivnost.
Jednostavno rečeno, tvoj web se prilagodi veličini tvog ekrana. Super, zar ne? Čak je i Fina krenula tim trendom. Priznaj, guglaš sada jer iskreno ne možeš vjerovati.

Ima li još opcija pored WordPressa?
Naravno da ima. Možeš imati čak i custom web, ali je pitanje treba li ti to stvarno u životu i koliko ćeš lako riješiti problem (čitaj: koliko ćeš to skupo platiti?) kada zaškripi?
Najpopularnije platforme za izradu webova prema podacima iz 2020. godine su:
- WordPress – 39.6%
- Shopify – 3.2%
- Joomla – 2.2%
- Drupal – 1.5%
- Wix – 1.5%
- Squarespace – 1.5%
- Bitrix – 1.0%
- Blogger – 1.0%
- Magento – 0.7%
- OpenCart – 0.6%